Ansök här

Vi söker för vår uppdragsgivare en interim servicechef för ett svenskt bolag med huvudkontor i Storstockholm. Företaget utvecklar och installerar tekniska lösningar för offentliga miljöer i ett flertal länder runt om i världen.

Företaget vill tillsätta en interimschef för att på sikt rekrytera en permanent ersättare.

Servicechefen rapporterar till VD och har ett tätt samarbete med affärsområdescheferna, samt ingår i ledningsgruppen.

Dagliga arbetsuppgifter för en interim Servicechef

  • Ska leda det dagliga arbete för serviceorganisationen vilket inkluderar att se över behov, arbetsfördelning samt se över prioriteringar både av ärenden och resurser.
  • Personen ska arbeta med företagets interna processer och strukturen inom service för att få en så bra och effektiv organisation som möjligt. 
  • Utvärdera utmaningar och se åtgärder. 
  • Arbeta mot en strukturell kvalité och att motverka personberoende inom serviceorganisationen. 
  • Personen kommer arbeta med att ta fram data och KPIer för att jobba proaktivt.
  • Leda personalen, serviceteknikerna (7 personer anställda samt 10 timanställda) och coacha dem i deras arbete. 
  • Leda projekt inom service och förvaltning. Primära fokuset på denna roll är arbete med ledarskap, processer och struktur över organisationen. 
  • Ansvar för inköp av reservdelar samt extern produktion. 

Kvalifikationer

  • Meriterande med Akademisk examen, troligtvis teknisk inriktning.
  • Inneha en bred teknisk kompetens och förståelse för hård och mjukvara. 
  • God erfarenhet av ledarskap och organisationsprocesser 
  • Bakgrund inom service och erfarenhet av att ha totalansvar för en serviceavdelning, 
  • Erfarenhet av att implementera och utvärdera serviceprocesser. 
  • Erfarenhet av att leda fältservicearbete. 
  • Ledarskapserfarenhet 
  • God teknisk förståelse och intresse. 
  • Strukturerad och kommunikativ. 
  • Lösningsorienterad 
  • Prestigelös. 
  • Skinn på näsan och kunna driva igenom förändringar. 
  • Processdriven och brinna för förbättringar 
  • Leda och motivera andra

Uppdraget beräknas att starta i mitten på maj och skall preliminärt pågå i 6 – 8 månader. 

 

Du är välkommen att ladda upp din ansökan och CV nedan på Ansökan knappen. För ytterligare information var vänlig kontakta Pontus Lesse på pontus.lesse@mason eller 0701-43 61 96

Vänligen notera att vi inte har möjlighet att ta emot din ansökan per mail.

MASON EXECUTIVE INTERIM

Pontus Lesse
0701-43 61 96

Ansök här

Vill du få de senaste nyheterna?

Missa inget, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Prenumerera