Vår uppdragsgivare är ett elbolag med innovativa mjukvarulösningar som nu söker en Interim Head of Customer Support.
Customer Support består idag av 6 personer och skall på sikt bli 8, men har saknat en chef under en längre tid. En chef har rekryterats men börjar först i maj och under tiden vill bolaget ta in en interimschef för att styra upp verksamheten och sätta upp processer och sedan gå parallellt med den nya chefen under en tid.
Tanken är att interimschefen skall vara på plats snarast och vara tillgänglig preliminärt till mitten av maj. Tjänsten är heltid.
Arbetsuppgifter
Som Head of Customer Support får du ansvaret för att leda och utveckla ett team
på åtta personer. Tjänsten innebär det operativa ansvaret för företagets customer success och arbetar aktivt med att bygga en effektiv supportorganisation för tekniska produkter, som inkluderar både mjukvarulösningar och integrerade hårdvaruenheter.
Du kommer exempelvis:
- Arbeta för att teamet ska fokusera på det som är viktigt för våra kunder och
användare. - Säkerställa att teamet levererar högkvalitativ support genom kanaler som
telefon, e-post och chatt, och samtidigt skapa en världsledande
kundupplevelse där våra användare känner sig hörda och förstådda. - Optimera och utveckla processer för att höja både effektivitet och
kundnöjdhet. - Ansvara för strukturen och samarbetet med våra tekniska partners.
Kvalifikationer
- Erfarenhet av att arbeta som ledare med personalansvar för customer support
- Erfarenhet av kundnära kontakter och god förmåga att hantera IT-relaterade behov i en teknisk support, inklusive mjukvarulösningar och hårdvaruintegrationer
- Flerårig erfarenhet av att utveckla och implementera rutiner, processer och arbetssätt, med god IT-kompetens och helhetssyn
- God kommunikativ förmåga både externt och internt inom organisationen
- Erfarenhet från elbranschen är starkt meriterande
Detaljer om uppdraget
Uppdraget planeras att starta senast den 1 mars och pågå i minst 3 månader. Arbetsplatsen är på uppdragsgivarens kontor i Stockholm.
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV genom att klicka på knappen nedan så fort som möjligt, eftersom urvalsprocessen är pågående. Om du har frågor om uppdraget, kontakta Pontus Lesse på pontus.lesse@mason.se, +46 701 43 61 96 eller Beatrice Nordwall på beatrice.nordwall@mason.se , +46 708 15 57 87
Var vänlig notera att vi inte kan ta emot ansökningar via mail.